We wprowadzeniu, zwanym przez dziennikarzy lidem, umieszczamy zaciekawiającą internautę zapowiedź zawartości artykułu. Warto zadbać, aby wprowadzenia miały w przybliżeniu podobny rozmiar.
Zał. Nr 7 do zarz.16/2017 dyr. MOW
Regulamin Organizacyjny Młodzieżowego Ośrodka
Wychowawczego w Mrowinach
§ 1
- Regulamin organizacyjny Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Mrowinach zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i zasady funkcjonowania MOW w Mrowinach.
- Postanowienia regulaminu odnoszą się do wszystkich komórek organizacyjnych utworzonych w MOW w Mrowinach.
- Postanowienia regulaminu nie obejmują swoim zasięgiem organizacji pracy pracowników pedagogicznych , których organizacja i zasady funkcjonowania jest określona w Statucie MOW na podstawie Ustawy Prawo Oświatowe (U.2017.59 | ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r), oraz przepisów wprowadzających Prawo Oświatowe § 2
- Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
a/ MOW – rozumie się przez to Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy
b/ Dyrektor – rozumie się przez to Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w
Mrowinach
c/ Placówce – rozumie się przez to Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy
§ 3
- Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Mrowinach realizuje określone w statucie zadania dydaktyczne , opiekuńcze i wychowawcze w stosunku do swoich wychowanków .
- Realizacja określonych w statucie zadań wspomaga zatrudniona w placówce Kadra niepedagogiczna, której organizację oraz zasady funkcjonowania określa niniejszy regulamin.
- W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań MOW dyrektor wydaje akty prawne ( zarządzenia, instrukcje , wytyczne ).
- MOW realizuje zadania wytyczone dla niego w obowiązujących przepisach prawa. §4
- Strukturę organizacyjną MOW tworzą :
a/ Dyrektor
b/ Zastępca Dyrektora d/s Pedagogicznych
c/ Główny księgowy
d/ Specjalista d/s kadr
e/ Starszy magazynier
f/ Samodzielne stanowisko – pielęgniarka
g/Szkoła podstawowa nr 2 w Mrowinach
h/ Branżowa Szkoła I Stopnia w Mrowinach
i/ Internat MOW w Mrowinach
j/ Dział obsługi
k/ Opiekun nocny
- Strukturę organizacyjną MOW obrazuje schemat organizacyjny , który stanowi
załącznik do regulaminu.
- Dyrektor MOW jest kierownikiem zakładu dla wszystkich zatrudnionych w placówce, kieruje bieżącą działalnością wychowawczą i dydaktyczną placówki zgodnie z §4 pkt. I Statutu MOW oraz odpowiada za organizację pracy pracowników administracji i obsługi.
- Stanowisko Zastępca Dyrektora d/s Pedagogicznych podlega bezpośrednio pod Dyrektora MOW jego obowiązki są uregulowane w Statucie MOW na podstawie Ustawa Prawo Oświatowe (U.2017.59 | ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r) oraz przepisów wprowadzających Prawo Oświatowe
- Stanowiska wymienione w punktach c-f oraz stanowiska obsługi są stanowiskami samodzielnymi i podlegają bezpośrednio dyrektorowi MOW.
- Stanowisko pracy opiekuna nocnego podlega bezpośrednio Z-cy dyr. D/s pedagogicznych. Zakres obowiązków pracownika wynika z Rozporządzenia MEN w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych .... . Opiekun nocny wspomaga pracę wychowawcy nocnego którego zakres obowiązków reguluje Statut MOW opracowany na podstawie Ustawy Prawo Oświatowe (U.2015.1872 | rozporządzenie z dnia 02 listopada 2015 r.)
- Do zadań głównego księgowego w szczególności należy:
a/ sporządzanie projektów planu finansowego i sprawozdań z jego wykonania
b/ prowadzenie systematycznie ksiąg rachunkowych dla wszystkich kont, zestawień obrotów i
sald zgodnie z obowiązującymi przepisami,
c/ prowadzenie ewidencji środków trwałych, środków pieniężnych w kasie i na rachunkach
bankowych, rozliczeń z tytułu wynagrodzeń,
d/ sporządzanie poleceń księgowania,
e/ prowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji wszystkich składników majątkowych,
f/ prowadzenie wszystkich czynności związanych z wynagrodzeniami pracowników
- gospodarka funduszem wynagrodzeń, sporządzanie list wypłat
- wszelkich spraw związanych z wypłatą zasiłków rodzinnych oraz świadczeń z tytułu ubezpieczeń (ZUS)
- ewidencja zarobków, wydawanie pracownikom zaświadczeń i potwierdzeń
- prowadzenie dokumentacji emerytalno-rentowej
- egzekucja z wynagrodzenia pracowników na podstawie orzeczeń uprawnionych organów
- naliczanie i pobór podatków
- sporządzanie zestawień dla celów bankowych i potrzeb własnych
g/ naliczanie odpisów i realizacja Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
h /stosowanie i nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów finansowych zgodnie z
instrukcją
j/ naliczanie kar i odsetek za nieterminowe regulowanie należności, sprawdzanie i
opiniowanie obcych not odsetkowych.
- Do zadań specjalisty d/s kadr należy :
a/ Obsługa sekretariatu
- zbieranie, selekcjonowanie, przekazywanie i przechowywanie informacji
- przyjmowanie interesantów i telefonów
- załatwianie korespondencji
- prowadzenie akt wychowanków
b/ prowadzenie archiwum zakładowego
c/ prowadzenie spraw w zakresie zatrudniania
- prowadzenie akt osobowych
- ewidencja zatrudnionych
- sporządzanie wszelkich dokumentów i prowadzenie rejestrów z zakresu spraw pracowniczych,
d/ prowadzenie organizacyjnej obsługi Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
e/ Prowadzenie kasy oraz wszelkiej z tym związanej dokumentacji
- Do zadań pracownika na samodzielnym stanowisku – pielęgniarka należą :
- prowadzenie gabinetu pielęgniarskiego
- wykonywanie zabiegów pielęgniarskich wg. Metodyki pracy pielęgniarki szkolnej oraz zaleconych przez lekarza
- prowadzenie dokumentacji obowiązującej w higienie szkolnej
- Szerzenie oświaty zdrowotnej
- prowadzenie sprawozdawczości w ściśle określonych terminach
dowożenie wychowanków do lekarza w sytuacjach zdrowotnych tego wymagających
- Do zadań na stanowisku starszy magazynier należą :
- całość zadań z zakresu gospodarki magazynowej.
- Prowadzenie kartotek ilościowo-jakościowych
- prowadzenie doraźnych kontroli stanu zapasu po wydaniu poszczególnych partii sporządzania jadłospisów zgodnych z normami żywienia
- prowadzenie ewidencji osób żywionych wychowanków i personelu oraz rozliczanie należności za wyżywienie
- uzgadnianie kartotek magazynowych z ewidencją prowadzoną przez komórkę księgową oraz ze spisami z natury, sporządzanymi podczas inwentaryzacji
- Prowadzenie wszelkich spraw związanych z taborem samochodowym
- zapewnienie uprawnionym pracownikom środków czystości, sprzętu i odzieży ochronnej i roboczej ( prowadzenie ewidencji)
- Pracą pracowników obsługi, kieruje dyrektor placówki.
- §6
Do zadań wszystkich pracowników administracyjno - obsługowych należą :
- Inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych i merytorycznych zapewniających jak najlepszą i terminową realizację przypisanych zadań.
- Organizowanie i wykonywanie zadań zgodnie z zakresem obowiązków .
- Usprawnianie organizacji, metod i form pracy.
- Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony mienia MOW
- Opracowywanie informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań
- §7
- Poszczególne komórki organizacyjne wykonują swoje zadania zgodnie z zakresem obowiązków w oparciu o ustalone harmonogramy pracy oraz zgodnie z wymogami sprawozdawczości.
- §8
- Do podpisywania pism upoważniony jest dyrektor
- Do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Powiatu w zakresie związanym z kierowaną jednostką na podstawie udzielonego upoważnienia przez Zarząd Powiatu ( Uchwała nr 287/2016 Zarządu Powiatu w Świdnicy z 5 kwietnia 2016 r.) upoważniony jest dyrektor Ośrodka.
- Pisma przedkładane do podpisu dyrektorowi powinny być parafowane przez pracownika, który je sporządził.
- Dyrektor może upoważnić inne osoby do podpisywania pism . Upoważnienie wymaga formy pisemnej.
- §9
- Pracownicy zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej zarówno w czasie trwania stosunku pracy jak i po jej ustaniu
- Informowanie interesantów przez pracowników może dotyczyć wyłącznie spraw z jego zakresu działania, nie objętych obowiązkiem zachowania tajemnicy służbowej.
- Wszyscy pracownicy mający dostęp do dokumentów mają obowiązek przestrzegania zasad z zakresu ochrony danych osobowych. Każdy z pracowników ma podpisane oświadczenie o ochronie danych osobowych, które znajduje się w aktach osobowych pracownika
- §10
- Prawo udzielania informacji na zewnątrz z zastrzeżeniem § 9 p.2 przysługuje Dyrektorowi
- Dyrektor może upoważnić innego pracownika MOW do udzielania informacji, o których w ust. 1.
- §11
Postępowanie w sprawach informacji tajnych i przetwarzanie danych osobowych normują oddzielnie przepisy (Ustawa o ochronie informacji niejawnych – Dz.U.2016.1167 t.j. | ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r.
oraz procedury postępowania zakresie ochrony danych osobowych obowiązujące w placówce).
- §12
- Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określa instrukcja obiegu dokumentów ustalona zarządzeniem nr 3 Dyrektora MOW z dnia 1 stycznia 2016 r..
- Zasady prowadzenia kontroli określają procedury kontroli wewnętrznej dokumentów określona zarządzeniem nr 1 Dyrektora z dnia 2 stycznia 2017 r.
- §13
W wypadku nieobecności jednego z pracowników administracji określa się schemat zastępstw za nieobecnego pracownika:
- Starszego magazyniera – specjalista d.s kadr .
- Specjalistę d/s kadr - zastępuje pielęgniarka.
- Główną księgową – zastępuje w zakresie szczegółowo określonym w przydziale czynności z-ca dyrektora d/s pedagogicznych.